Новинавсі друкуватиДрукувати

Оробець: впровадження 12-річної освіти потребує комплексного реформування галузі в цілому
2010-06-10 09:44:00

Оробець: впровадження 12-річної освіти потребує комплексного реформування галузі в цілому

Сьогодні народний депутат України, заступник голови Єдиного Центру Леся Оробець взяла участь у парламентських слуханнях «Запровадження 12-річної загальної середньої освіти в Україні: проблеми та шляхи їх подолання».

За її словами, жодна перспективна реформа не матиме майбутнього, доки влада не визначиться із пріоритетами. Перетворення в освітній сфері пробуксовують внаслідок тривіального розриву між словом та ділом у владних структур. «З одного боку, уряд б’є себе в груди, запевнюючи народ у готовності завершити реформу. З іншого – на видання підручників виділяє 200 млн. грн. при потребі у  640 млн. Тобто втричі менше, ніж треба», - зауважила  Л. Оробець, яка очолює підкомітет з питань базової освіти профільного комітету Верховної Ради.
«Проблема вибору терміну навчання в загальній школі не є проблемою вибору шуби, коли бракує грошей на шиншилу – переб’ємося цигейкою. За рівнем відповідальності вона більше нагадує підготовку літака до польоту – або добре, або ніяк», - підкреслила депутат. За її словами, впровадження 12-річної освіти потребує комплексного реформування освіти в цілому. «Кожний елемент або технологічна ланка реформи може мати у підсумку вирішальне значення – і перегляд підходів до фінансування освітньої сфери, і модернізація її адміністрування».
З-поміж актуальних викликів реформи, які досі ігноруються владою, народний депутат назвала потребу в завершенні реформування системи освітніх округів та розбудові ефективної системи моніторингу якості освіти на всіх вікових рівнях: від першого класу до випускного. «На дані виклики керівник освітнього відомства наразі реагує із точністю до навпаки. Спочатку він скасовує проведення запланованого на 2010 р. загальнонаціонального моніторингу якості знань учнів 2-3, 5-8, 10 класів, відмовляючись від ідеї наскрізної системи управління якістю освіти. А потім – піддає анафемі ідею незалежного оцінювання знань абітурієнтів, запроваджуючи вступні іспити для низки категорій вступників», – підсумувала Л. Оробець.

Останні новинивсі

Газета "Єдиний Центр"всі